söndag 12 augusti 2012

Min nya rabatt!


Var ute i trädgården och hittade ett ställe som jag inte var riktigt
nöjd med så jag tänkte att jag skulle piffa till den hörnan lite.
Började med att gräva bort gräsmattan därifrån....


Sen satte jag dit lite plattor som min snälla granne Leif hade
liggandes till ingen nytta, så jag blev jätte glad när jag
fick ta dem till mitt lilla projekt! Och så här blev resultatet.


Från vänster har jag planterat 3 stycken lavendel,
praktmartorn, blåsvingel, funkia och en
japansk lönn....


Och framför lönnen har jag 2 st rutor sen kommer det
en silverax, och till sist 2 st astilbe.


Här är perennen som inspererade mig till hela detta
projekt, praktmartonen. Blev helt fascinerad av
den blåa färgen!


Och sen ska vi ju bara inte tala om det vackra lövverket
på den japanska lönnen, så underbart vackert!


Sagolikt daggstänkt gräs, blåsvingeln, förtrollande
vacker i sin enkelhet......


Silveraxen med sina purpurfärgade blad, majestätisk....


Och den blyga fina rutan med sina skira rosa blommor!
Njuter när jag går förbi och ser dessa växter!
Nu ska jag bara ut i skogen och leta upp några
lite större stenar att pryda rabatten med........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar