fredag 6 februari 2015

Kista av Pringlesrör!


Började med att kapa röret i båda ändarna.
 

Sen delade jag röret i mitten.
 

Klippte ut två rundlar av kartong.
 

Som jag sen klädde in med mönstrat
papper.
 

Klädde även in rörhalvorna med
mönstrat papper, men ett annat.


Sen sotade jag kanterna med en mörkbrun
stämpeldyna.
 

Limma dit rundlarna i bottendelen
med en limpistol.
 

Sen satte jag dit locket...
 

Som jag fäste ihop med botten med
en spets, fungerar som gångjärn.
 

Klippte ut två ben som även de kläddes
in i mönstrat papper.
 

Limmade dit benen med limpistol.
 

Smyckade min lilla kista med diverse
blommor och lite skinnband. 
Satte även en spets på framkanten
som dekoration.
 

Och så här ser den ut när man öppnar den.
Jag klädde även in insidan på den
med vit filt vid senare tillfälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar