måndag 21 mars 2016

Hönsägg med krumelurer!



Började med att blåsa ut några ägg.
 

Sen ritade jag dit små krumelurer.
 

Nästa steg är att limma på mönstret, har
använt mig av Panduros Quick Glue, gillar
den för den torkar så snabbt.
 

Nästa steg så använder jag mig av Gesso,
men det fungerar lika bra med vit hobbyfärg.
 

Penslade på två omgångar.
 

Nu så har jag dragit över med svart akrylfärg
över själva mönstret som jag sedan torkar
 av med tvättservett lite slarvigt.
(såna man använder till småbarn fungerar 
kanon för de luddar inte av sig)
 

När det har torkat helt så drar jag över
med en pensel med lite färg, penslar till
först på ett papper så det är rätt torrt på
penseln och trycker inte alls utan låter
penseln glida över mönstret. 
Detta gör jag för att det verkligen ska synas.


Så här blev de till slut.
 

Och här har jag lagt dom under en glaskupa med
lite blommor, stenar och ett bo av sisal och
träull. Nu får de pryda mitt köksbord
under påsken...





Här är limmet jag använder mig av....
Höll på att missa och lägga ut det:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar