söndag 29 juli 2012

Nu blommar det!


Nu har citronträdet fått nya blommor igen, det är nu tredje
gången sen jag köpte den! Den verkar trivas..


Lavendeln verkar trivas i sin kruka som står helt i skugga,
jag har nog aldrig haft en lavendel som har varit så här
vacker och frodig, dom ska ju älska att stå i full sol,
hhmmm...


Campanulan i sitt esse, den här är bara så vacker,
och mina favoriter, humlorna, är som tokiga i
denna blomma. Väldigt bra tycker jag, för då
håller sig getingarna borta!!!


En närbild på en av mina blomlådor, snöflinga, million-
bells, campanula...



En vit kantlobelia....


Nu börjar äntligen min malva att blomma, lite senare än
vanligt, kyla, regn och massa larver var ingen bra
kombination tydligen, men nu äntligen trivs den!


Och malvan får ett bra stöd av denna verbena,
förra året la sig malvan bara ned, men i år så står
den upp tack vare denna blomma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar