söndag 29 juli 2012

Receptens hem!


Här ska jag visa hur jag förvarar alla mina receptböcker
och allt annat som har med matinspiration att göra...
Det hela började med att jag inte hade någon bra plats
för alla mina recept så jag köpte denna vitrinskåp
på secondhand, det är en lutad furuskåp, men jag
fastnade för formen på den...


Så för att göra historien kort, jag målade den med ett vitt
golvlack för ett hållbart resultat...


Och sen bytte jag ut alla de fula furuknopparna till porslins-
knoppar, men de fula sparade jag till ett annat projekt!


Dörrarna fick dessa underbara hängande knopparna...


...och lådorna fick dessa underbara knoppar!


Denna tepåselåda gjorde jag innan jag hade hittat skåpet,
även denna var i furu när jag köpte den omålad från
Panduro. Började med att betsa den mörkbrun, målade
sen med dalablått, sen guld och sen avslutade jag med
två lager med matt vit färg. Sen limmade jag på bokstäver
av chipboard som jag målat med samma matta vita färg,
och sen sotat med en stämpeldyna. Sist men inte minst,
åkte sandpappret fram, och stämpeldynan för att få fram
 den slitna och lite "smutsiga" looken...


Detta är min bibel i köket, där har jag samlat alla mina
favoriter, även egen komponerade recept.
Jag pimpade till den tråkiga svarta framsidan med
lite snyggt scrappapper och lite pappersspets,
klistermärken och pepparkaksform i miniformat.
Återigen har jag använt chipboardbokstäver som
jag målade med matt vit färg och sotade med
en stämpeldyna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar