onsdag 27 juni 2012

Den fula lampan


Den här lampan lämnade min far i huset när han flyttade ut.
Har inte riktigt velat slänga den för den har varit med hela
mitt liv, men vacker var den ju inte längre.


Så jag började med att ta av den gräsliga skärmen.


Som jag sen klädde helt sonika av...


Valde ett lite fräschare tyg...


Själva foten har jag spraymålat i omgångar, först
med en primer och sedan med 4 lager tunt med
en matt fin och härlig färg.


Upptill skärmkanten rynkade jag tyget innan
jag började att tråckla fast det...


Här har jag sytt fast överkanten nästan hela vägen.


Och så här blev det när jag hade sytt fast hela
tyget, blev nöjd med det...


Och så här fin blev den fula lampan, det känns skönt
att kunna ge den ett par år till, kanske den får följa med mig
resten av mitt liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar