måndag 18 juni 2012

En tavla får nytt liv!


Nu har jag äntligen gjort mig en anslagstavla som jag har tänkt länge på.
Fyndade denna fina tavla på secondhand, förälskade mig i ramen direkt
när jag fick syn på denna....


Var väl först lite tveksam im jag skulle ta av själva bilden innan jag skulle
börja med att måla om den, men det beslöt jag mig för att inte göra,
må Jesus förlåta mig.....


Började med att spraymåla ramen med en primer först och sen har jag
använt en matt härlig vit spraylack och blev jätte nöjd med resultatet...


Så såg det ut innan skoltavelfärgen...


Och så här blev det sen när jag hade målat klart den.
Jag är jättenöjd med min anslagstavla, så nu kan jag
skriva upp allt det som jag måste komma ihåg!

1 kommentar:

  1. Tavlan blev superfin. Visst är det häftigt att man kan göra så mycket fint av gamla ting, färg och fantasi.

    Maria Goman

    SvaraRadera