måndag 18 juni 2012

Kaktus öken i miniatyr!


Nu har jag uppfyllt en dröm som jag har haft sen jag var liten!
Har införskaffat mig ett växthus med flera kaktusar, jag vet inte
varför men dessa växter har fascinerat mig länge....


Jag började med att sätta in en kant av papper inne i växthuset, sen
fyllde jag på med så&kaktusjord på insidan av papperskanten....


Sen tog jag min egenhändigt gjorda strut och fyllde på med
sand på utsidan av papperskanten...


Så här såg det ut från utsidan....


Sen blev det dags att plantera dessa underbara växter....


Och här har jag använt min strut för att fylla på med sand
uppe på jorden....


Sen var det bara att dekorera med lite olika stenar i massa
olika storlekar och former.....


En titt genom glaset på framsidan....


Nu kan jag drömma mig bort till värmen....


Får väl ställa denna skapelsen i närheten av kaminen
så att jag verkligen känner värmen också, fniss!


Det är aldrig för sent att uppfylla sina drömmar,
nu har jag betat av ytterligare en!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar