måndag 25 juni 2012

Lite om mina land...


Här är lite bilder från min trädgård son jag gillar att gå och
påta i, det är så avslappnande att gå och rensa ogräs.
I detta land vid altanen har jag bara tre sorters växter,
kattmynta, lavendel och doftliljor, väldigt populärt hos
både humlor och fjärilar...


En närbild på kattmynta!


Detta land, har jag när jag var liten , lekt mycket i, det är min
gamla sandlåda som idag finns kvar som ett land....


.... här har jag planterat 2 sorters funkia, astilbe, kärleksört,
höstflox, löjtnantshjärtan, malva, fairy rosor, bellis, luktviol,
ormhassel, pärlbuske, dorftliljor, pion och verbena.


Det är intressant att se vad som kommer att blomma när, först har man
fått njuta av pärlbusken, tätt följt av löjtnants hjärtan och nu är astilben
på väg att slå upp sina vippor...


På grund att jag har grävt om och rumstrerat om bland mina plantor
rejält i år så har inte blommningen inte varit så stor, men
nästa år kommer det att bli riktigt maffigt! Hoppas jag i alla fall..


Funkian har så vackra blad tycker jag....
Har redan börjat att planera för ett helt nytt land,
med äppelträd och under den kommer det att hamna
en hel del olika sorters funkior och även
en och annan pion!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar