måndag 25 juni 2012

Fint i krukor och lådor!


Detta är årets blomlådor, med lite nya och gamla bekanta växter
för mig, det nya är de underbara rosa campanulan och den med
limegröna blad, kommer inte på vad de heter just nu, men det lägger
jag in vid senare tillfälle... Sen är det bacopa, eller snöflinga som den
kallas på svenska och en rosa dubbelblommande million bells.
Det blir nog vackert sen när värmen kommer!


Här är växten jag har haft de svåraste nöten att
knäcka, få se om jag lyckas att hålla den vid liv i år,
håll tummarna!


Detta kära vänner, är tre uppstammade azaleor som
jag har haft sen i julas, nu har de börjat att blomma
igen, och de växer så att det knakar!!! De är
bara så vackra att se på, man blir alldeles varm
i själen när man sitter och beundrar dem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar