måndag 3 september 2012

Nya LO's i min trädgårdsalbum


Nu har jag äntligen kommit igång med mitt album
om trädgården. Har gått och knäppt en massa
bilder på landen och blommorna, både närbilder
och lite på avstånd. Det första blev ett uppslag
på fram....


...sidan. Det är både bilder på före och efter det att
jag planterade äppelträdet! Förrutom att bara ha
bilder så kommer jag även att skriva en hel
del om trädgårdsskötsel och hur jag efter bästa
förmåga ska ta hand om alla de växter jag har
planterat.


Det är så avslappnande att hålla på och skriva, klippa,
klistra och skapa, man får ett inre ro i denna process.


Det är även kul att få med lite bilder på sommar-
blommorna, även om jag sällan har samma sorter
från år till år.


Detta omslag handlar om min gamla sandlåda som jag
så gärna satt i när jag var liten. Nu för tiden är den full
med härligt prunkande blommor.


Min far, som vi köpte huset av, hade bara satt dit
några enstaka blommor, men jag har fyllt upp den
en hel del, bara för att slippa ligga och rensa
ogräs hela sommaren, och, visst är det bättre
med ett hav av blommor!


Och efter som det är så många blommor så får det bli ett
uppslag till om sandlådan, så att jag ska få plats med all
text som jag har att skriva. Detta är den ena sidan...


....och detta är den andra. Jag är inte så bunden av att
exakt använda samma färger på ett uppslag, tycker att
det är kul när det händer lite oväntade saker när man
sitter och bläddrar.


Sen är jag kanske lite okonventionell när det gäller planeringen
av trädgården för att inte tala om spontan! Hittade denna
praktmartorn i en plantskola och blev bara helt kär i den,
konstaterade att jag hade inget som passade ihop med den,
och därmed var jakten efter plantor igång...


Det blev till ett helt nytt land och det blev även 2
uppslag i mitt album, först hur växterna såg ut när
jag hade köpt dem....


....och sen själva planteringen, och hur det blev.....


...för att slutligen ha några till närbilder på
mina fina nya plantor i sitt nya land.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar