fredag 4 januari 2013

Återblick på julen.....



Jag må säga att jag hade en väldig
tur i år som var ledig hela två dagar
innan julafton!
Men vilken pyntning det blev av
granen, tänkte få upp den i god tid
så att jag verkligen skulle hinna
insupa julkänslan ordentligt! Ve och fasa!
Hade 4! ljusslingor men INGEN fungerade!
 

Så de första dagarna var granen sparsamt
dekorerad med glitter och sambons lilla
gris, visst är det en söt kula!
 

Men sedan varde det ljus den tredje
dagen, och se jag fick mig en
riktig Disney gran!
 

Det är tur att man har riktigt många
julgrans kulor! Granen är så tät att
det inte gick att hänga några kulor
längre in, fniss......
 

....men den lär ju barra som bara den
när det börjar att bli dags att slänga
ut granen, och detta sker TIDIGAST
20 dag Knut! INTE innan!
 

En sak till som hör julen till är dessa
vackra azaleor, men det gäller att inte
glömma vattna dom!!!
 

Denna trälåda betsade och målade
jag förra julen, fint med en lite
mörkare kontrast till de vita
blommorna....
 

Och givetvis så hade jag med hyacinter,
De doftar ju så härligt!

 
Tänk va glad man kan bli av lite blommor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar