onsdag 9 april 2014

Mina mixed-media tavlor!


Har hittat en ny passion, nämligen mixed-
media. Det är så kul att kunna göra åt
lite av de mängder med pappersbitar som
har hamnat på hög efter scrapbooking....


Ett annat plus är att man använder sig av 
massa olika slags färger, schabloner, stämplar
och stämpelfärger, ja vad man nu hittar i
sina gömmor. 


På denna tavla använde jag inga papper,
bara färger schabloner och stämplar.


Eftersom jag har använt mig av deep-edge
canvas, så har jag sett till att få med mig
av tavlans framsida ner på kanterna. Och sen
har jag även använt mig av lite washi-tejp.


Denna tavla började jag med lite sidor
ur en bok och lite notpapper som jag
satte dit med decoupage lack.....


....sen fortsatte jag med en schablon med
alfabetet som jag embossade. Sen var det
bara att börja att måla. Hjärtana är av
scrapbooking papper och lite spets fick
jag även med.


Och så här ser den ut på sidan.
Texten har jag skrivit på fri hand.


Så här kommer att tavlorna att hänga
på väggen sen.


Denna tavla är modellen större än de
andra tre. Det fick bli lite småhus på
den, klippta av scrap-papper.


Fönster och dörrar har jag ritat på frihand
och målat dem med acrylfärg. Sen har jag
använt mig av stämplar till resten av
dekoren som jag sen fyllde i med
brushables.


Tycker det blev lite charmigt att pappret
lyser igenom tuschen.


Så ser mina tavlor ut, med massa glada
färger. Ju mer man tittar på dom desto
mer detaljer upptäcker man...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar