onsdag 9 april 2014

Pimpat ett tråkigt Ikea-glas!


Det här är ju inte det mest spännande
glas o titta på.....


Började med att stansa ut massa löv
i fimo-lera. Använde mig av en stans
för sockerpasta...


Sen tryckte jag fast dom på glaset.


Fortsatte med att rulla ut tunna korvar
av leran som jag sen virade runt foten.
Såg till att klämma fast det ordentligt mot
glaset. Längst ner gjorde jag som en knorr.


Sen satte jag in det hela i en kall ugn,
värmde upp till 110 grader, lät det
stå i 30 minuter, sen stängde jag ugnen
och lät det svalna.


Målade efter det med silverfärgad hobby-
lack, även hela foten...


På men lite utspädd svart acrylfärg som
jag sen torkade av tills jag nådde den
patineringen jag ville ha.


Här är en bättre bild på hur det såg ut
när jag hade torkat av överflödet.


Innan man är nöjd så kan man sitta
och fylla i svart färg hur länge som
helst, brukar efter ett tag gå ifrån en
stund för att sen kolla på det igen,
då brukar jag nöja mig med det...
Man blir lite fartblind:)


Och det här blev slutresultatet!
Väldigt nöjd, tror nog att det kommer
att bli flera såna här i framtiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar