fredag 28 november 2014

Mini hänge med tomte i...


Tog en glödlampa från en ficklampa
som var sönder...
 

Bände försiktigt bort metalldelen på den
med två tänger....
 

Sen slipade jag den mot en brynsten
som man använde till o vässa
knivar med tills det blev ett hål på
den upptill så det gick och
plocka ut glödtrådarna.
 

Själva tomten är gjord av fimo-lera
som jag brände i ugnen i 5 minuter
på 110 grader.
 

Satte en liten droppe lim i botten på
glaset, superlim, och pillade i tomten.
 

Sen gjorde jag en spiral av koppartråd
för att få en ögla på den. Den limmade
jag sen fast med superlim.
 

Närmre bild än så här kan jag inte ta
med mobilen...
 
Före och efter jag har pimpat till den
lilla, lilla glödlampan.
Nu har jag mig ett unikt smycke
o ha på mig till helgens julbord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar