måndag 10 november 2014

Frosta glas!


För att frosta glas så använder jag mig av
Frosted Glass Laquer från Panduro och
en skummgummi dutt/pensel.
 

Det är viktigt att glaset är väl rengjort 
innan man sätter igång.
Sen är det bara att doppa penseln i
lacken och dutta på överallt.
 

Så här ser det ut sen när det är klart.
Nu så ska det stå och torka till i minst
30 minuter. Ojämnheterna försvinner
sen i ugnen, men har man missat
någonstans så blir det en tom fläck,
så kolla gärna en extra gång...
 

När den har torkat färdigt så lägger
jag den i kall ugn och sätter på den
på 160 grader(en vanlig ugn). 
När den är uppe i temperatur så
låter jag den stå i 30 minuter.
Låt den sedan ligga kvar och svalna,
anledningen varför jag sätter in i
en kall ugn och låter den svalna
där är för att minska risken för att 
det ska gå sönder...


Så här blev hela min samling till badrummet,
mycket vackrare att se på än
tråkiga plastflaskor:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar