fredag 31 oktober 2014

Antik spegel!


Har försökt att hitta gamla speglar,
men de är ju jättedyra, så kom jag
på att jag har flera spegelväggar
liggandes.
Så här såg spegeln ut innan jag
satte igång...
 

Började med att lösa upp färgen på
baksidan med färgborttagning.
Sen skrapade jag bort så mycket
av färgen som möjligt...
 

Sen skvätte jag på 24%-ig ättika och
lät det ligga och dra en stund, man får
känna med fingret när det släpper...
 

Sen torkade jag bort ättikan och sköljde
av spegeln med vatten, låt torka...
Sen duttade jag på med silverfärgad
hobbylack, men inte så att det täcker helt.
 


Avslutade det hela med att måla med
skoltavelfärg på baksidan, då syns det 
igenom...
Och så här blev resultatet.
 

En när bild, de runda ringarna som
ser ut som öljetter är spottarna i
taket...
 

Nu ska jag bara skära till dom och
montera dom på denna fönsterrutan...
Bild kommer senare:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar