fredag 10 oktober 2014

Återvunnen glas!


Var på en underbar kräftskiva för ett tag sen.
Passade på att ta hem dessa små flaskor
för att göra något av dom. 
Började med att ta av etiketterna och
diska dom ordentligt.
 

Sen tog jag lim som jag ritade och skev
lite olika på dom, dessa med tanke på
halloween...
 

Så här såg de ut när de fick stå och torka.
(satte en tändare jämte så att man ser storleken)
 

Sen målade jag dom med skoltavelfärg.
 

Sist så duttade jag dom med lite olika
färger hej vilt, på texten så drog jag
bara lite löst med en svamp med färg.
 

Duttade med lite olika färger, en del
ser rostiga ut, en del ser ut som ärjat
koppar....
 

På den sista tog jag både silver o guldfärg.

Det var väldigt kul o göra dessa om än
lite pilligt eftersom flaskorna är så små:)
Nu återstår det att göra något kul
med korkarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar