torsdag 15 maj 2014

Omgjorda hästar!


Tycker att vissa leksakshästar har så fina
former, men skulle inte vilja ha dom ståendes
framme som de är så jag limmade fast en
på en plankbit.


Sen blandade jag till en lös smet av kakel fix
som jag penslade hästen med, svansen och
manen fick jag fixa till med fingrarna. Behövde
inte prima dessa för de har en sån där 
sammetsyta.


Så här blev den första....


Och när jag ändå höll på så gjorde jag en till.


Har försökt att dra med penseln som om
jag ryktade hästen för att det ska se
ut som päls.... 
Men nu är jag i valet o kvalet, ska jag spraya 
dom vita eller ska de få vara grå?!?!
Målar jag dom så lägger jag i så fall
ut en bild....

4 kommentarer:

  1. Wow så snygga !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, blev själv väldigt nöjd, har letat med ljus o lykta efter hästar i cement men aldig hittat sådana jag ville ha men nu har jag såna:)

      Radera
  2. Verkligen super snygga!
    Men det jag tänker på var om man inte har något häst med sådan sammetsyta som dina har, tror du att det på något sätt skulle gå att använda hästar som är i plast? och hur gör man isf?
    //Amanda

    SvaraRadera
  3. Eftersom jag har använt kakel fix så kan jag tänka mig att man kan använda primer som man använder till plastmattor när man ska kakla i våtrum på plastmattan för att få vidhäfningsyta, har gjort så på plastkrukor så det bör fungera på plasthästar med:)

    SvaraRadera