torsdag 2 februari 2017

Älskar att rita tomtar!



Sen jag ritade mina första tomtar julen 2008
och målade denna duk så har det blivit flera
tavlor och annat....



Här är en annan bild på duken, så ser den 
ut i båda ändarna...



Det har blivit många teckningar sen dess,
kände att jag inte hade någon ordning
bland dom....



Tog helt sonika en sån här pärm...



Klädde in den i linne och målade på
några av tomtarna.



På pärmens insida limmade jag fast
ett juligt papper.....
Min första teckning satte jag som
första sida i den.



Och sen har jag bara fyllt på med mina
färdiga teckningar och även skisser
och idéer till blivande tomtar.




Här är en av mina idéer, kanske man kan 
få till en julens abc-bok någon gång i
framtiden, drömma kan man ju alltid
göra...



Som sagt, några har det ju blivit genom
åren, och mer kommer...



Här är en tavla som jag gjort i år och som
är färdig. Den döpte jag till övningskörning
i nordpolen. I min fantasi så kanske det 
går till så....



Av en kökshandduk som bara låg i
skåpet blev det en sån här skapelse.
Passande med lite mattema till köket.



Av en kär granne fick jag kuddöverdrag
som hon hade tröttnat på. 



På den ena blev det bara en tomte på...



På den andra fick det bli tre stycken...

Som sagt, låt fantasin flöda,
här bara forsar den, ha ha haaa!

Ps. På den första bilden syns det tomtar uppe
på duken, det var en firma som tillverkade dom,
men tyvärr så finns den ej kvar längre.Ds


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar