torsdag 2 februari 2017

Snögubbetomtar


Oj, nu var det ju ett bra tag sen jag skrev
något nytt här, men när kroppen inte riktigt 
vill vara med så kan det dröja lite mellan
inläggen....
Jag har flera passioner i mitt liv, ett av dom
är att tova, särskilt med såpvatten.
Här är lite snögubbetomtar som jag nu har
gjort i ett par år och har sålt sådana på julmarknader.



Börjar med att tova bollar i olika storlekar
som jag sen sätter ihop 2 eller tre stycken.
Sen syr jag dit ögon och mun och även
knappar på magen,



Sen sätter jag dit armar av ståltråd och
virar dom så att det ser ut som grenar.
sen är det dags för morötterna, även de är 
tovade, för att sen tova fast dom med tovnål
på rätt plats. Sist men inte minst så limmar
jag på en luva och sätter dit den lilla
halsduken.
Ingen ser ut som en annan, de blir helt
enkelt one of the kind!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar