tisdag 25 mars 2014

Ful men ack så skön

 
När vi köpte huset av min far, så lämnade
han en del möbler som han inte hade någon
nytta av, bl.a. denna fåtölj. Den är skön att
sitta i men så ful....

 
Fick en massa provbitar av en väninna,
började att sy ihop dem lite på måfå,
dels för att göra åt dom och för att bli
av med massa udda sytrådar som bara
låg o skräpade.

 
Allt eftersom jag sydde ihop dom så
provade jag passformen, visst blev det
lite rynkigt o miss i passningen, men
det var lite meningen att det skulle se
lite crazy ut:)
 

 
Här är den ena armstödet färdigt...

 
Sen blev det dags för ryggen.

 
Och när andra armstödet blev klart
plus framkanten, så var jag bara
tvungen att sätta ihop den och
provsitta o njuta...

 
Det sista och sy lappar på var armstöden.

 
Tyvärr så räckte inte lapparna till sitsen
och ryggdynan så det fick bli ett gråmelerat
tyg där... Skulle jag hitta fler lappar vid senare
tillfälle så kan man ju alltid byta:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar