tisdag 25 mars 2014

Virkade dukar och spets som förvaring



 
Har mängder med virkade dukar som
jag kände att det var dags att börja använda
till något.
Tog en bit linnetyg som jag klippte till
lagom stor till en trägalge.

 
Började med att sy på en löpare och lite
andra dukar på baksidan.

 
Sydde fast fyra band upptill så att jag
kan fästa fast det sen på galgen.

 
Sydde hejvilt fram och tillbaka med liten
tät raksöm, syns knappt.....

 
Sen var det dags för framsidan, provlade
allt först för att se på ett ungefär hur och
var allt skulle hamna...

 
Sen var det dags att sy fast allt, och sy
dit spets på kanterna på det som skulle
bli fickor...

 
För att allt inte skulle bli helvitt så
stämplade jag på små bitar av oblekt
linnetyg, och här syns även en bättre
bild på en av fickorna...

 
Här är en bild till på linnetyg med
stämpeltryck. Har strykfixerat färgen
så att man kan tvätta allt om det skulle
behövas...

 
En del fick jag sy för hand...

 
Lite rosetter är ju inte helt fel...

 
O här är en till....

 
En bit spets....

 
Lite sytråd, tråckla...

 
Dra ihop så har man en blomma!

 
Man kan bygga upp en blomma av
flera sorters tyger och spetsar.

 
Knappar kan bli pricken över i:et.


 
En tag jag gjorde av tyg och papper.

 
En rostig nyckel fastsatt med en rosett.

 
Banden fäste jag fast för hand och sydde
även dit knappar..

 
En liten spetsblomma.

 
Och så här blev den färdiga förvaringen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar