onsdag 26 mars 2014

Mixed media bok

 
Köpte mig en anteckningsbok med blanka
blanka sidor för framtida projekt.
Men det var inte så kul med svarta
textilsidor så jag började med att pensla
på ett lager med gesso.

 
För struktur så har jag använt mig av
lite olika schabloner, man lägger ut
schablonen mot underlaget och drar
ut gesson över med tex en uttjänt
kontokort.

 
Vet inte om man ser den upphöjda effekten
så väl. Sen för att slippa vänta på att det
ska torka så har jag värmt på med
värmepistolen, men se upp så att gesson
inte puffar upp, om nu inte man önskar
den effekten. Sen penslade jag på ett lager med
gesso till.

 
Här har jag fäst fast kugghjul som jag har
stansat ut, färgen har ingen betydelse,
för det är inget som kommer att synas.
Fortsatte sen o sätta dit bokstäver
och en nyckel av chipboard.
Pensla på ett nytt lager med gesso.

 
Limmade även dit en kedja sen penslade
jag på ett lager till med gesson.

 
Sen när jag var nöjd med det hela så
lät jag det ligga och torka till riktigt
väl.
 
 
Efter att det har torkat så börjar det
riktigt roliga, att färglägga det hela.
Har verkligen gått bananas med olika
slags färger, akryl, bläck, stämpeldynor,
pulver, hobbylack osv. Var inte rädd för
att göra fel, för blir det fel så är det
bara att måla över med gesso och göra om. 
Så här blev framsidan.

 
Baksidan när jag var klar med färgerna....

 
...Och för att det inte skulle kännas för
platt så har jag skuggat runt både
kugghjul och bokstäver. Kanterna
på boken har jag sotat med en
stämpeldyna.
 
Boken kommer jag sen att använda till art-journaling.
Det kommer mer om det lite längre fram....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar