tisdag 25 mars 2014

Symaskinens nya klädsel

 
När min gamle trogna vän inte orkade
mer och jag var tvungen att köpa mig en
ny symaskin, så ve o fasa vilket fult
skydd man fick till och så ofunktionellt!

 
Tur att jag hade lite tygbitar liggandes!

 
Klippte till lite fyrkanter som jag sydde ihop.

 
Sydde ner sömmarna med zig-zag-söm.

 
Sen sydde jag ihop det hela som en påse.

 
Sen sydde jag en likadan påse av filt som
jag sydde fast på insidan och att det blev
som en fållkant nertill.

 
Klippte till hålet för handtaget och
sydde ihop kanterna.

 
Sydde fast en ficka på ena kortändan
för gaspedalen...

 
Så här ser den andra kortändan ut.


 
Sydde även en ficka på framsidan så
att instruktionsboken alltid finns
tillhands.

 
Och så här blev det färdiga resultatet,
Tycker att det blev både snyggare och
mer praktiskt än det fula, känslokalla
överdraget som man fick på köpet.
Tror att jag och min symaskin kommer
att få många lyckliga och kreativa ihop:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar